Ερωτήματα εγείρονται για τις συνθήκες μεταφοράς ατόμων με κινητικά προβλήματα στα ferry της Θάσου, καθώς δύο πρόσφατα περιστατικά καταδεικνύουν σοβαρές ελλείψεις.
Στις 21 Ιουλίου 2025, μία καρδιοπαθής και νεφροπαθής γυναίκα που επέστρεφε από νοσηλεία στη Θεσσαλονίκη και επρόκειτο να υποβληθεί σε ανοιχτή καρδιοχειρουργική επέμβαση, υποχρεώθηκε να ταξιδέψει σε πλαστική καρέκλα στο γκαράζ του πλοίου, υπό έντονη ζέστη. Η κόρη της κατήγγειλε ότι, παρά τα αιτήματα για χρήση αναπηρικού ανελκυστήρα ή κατάλληλου καθίσματος, το πλήρωμα δεν ανταποκρίθηκε:
«Το πλήρωμα ούτε εκπαιδευμένο ήταν, ούτε ενδιαφερόταν. Κανείς δεν γνώριζε πώς λειτουργεί ο μηχανισμός για ΑμεΑ ή απλώς δεν μπήκε στον κόπο. [...] Η μητέρα μου ταπεινώθηκε, όπως κι εμείς, από ανθρώπους χωρίς σεβασμό και ανθρωπιά.»
Το δεύτερο περιστατικό έγινε το βράδυ της Τρίτης: ένα παιδί σε αμαξίδιο ταξίδεψε από τον Λιμένα Θάσου στην Κεραμωτή μέσα στο γκαράζ, μαζί με τα αυτοκίνητα, εν μέσω καύσωνα. Συνεπιβάτιδα του παιδιού περιέγραψε στο Facebook την απουσία ειδικού χώρου:
«Για ακόμη μια φορά ντράπηκα που είμαι άνθρωπος. Ένα άτομο σε αμαξίδιο, με συνοδό, ταξίδευε μαζί με τα αυτοκίνητα γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση στον χώρο επιβατών. Χρόνια ίδια ιστορία: ηλικιωμένοι και ΑμεΑ δεν μπορούν να ταξιδέψουν σαν άνθρωποι—γιατί δεν έχει προβλεφθεί; Ποιος υπεύθυνος θα απαντήσει;»
Αυτά τα επεισόδια αναδεικνύουν τη συνεχή έλλειψη υποδομών και τη γενική αδιαφορία για την προσβασιμότητα.
Κυρώσεις & Έλεγχοι:
Κατόπιν εντολής του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια, η Λιμενική Αρχή Καβάλας επέβαλε διαδικασία κυρώσεων κατά του πλοιάρχου και των υπευθύνων φόρτωσης, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 14. Ο πλοίαρχος έλαβε αυστηρή σύσταση επειδή δεν φρόντισε να τοποθετήσει ασφαλώς ΑμεΑ και συνοδό σε κατάλληλο χώρο. Παράλληλα, η Κεντρική Υπηρεσία εντείνει τους ελέγχους σε επιβατηγά–οχηματαγωγά ανοικτού τύπου, απαιτώντας από τους πλοιάρχους να διασφαλίζουν την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ και των συνοδών τους, όπως και του υπόλοιπου επιβατικού κοινού.