Ελλάδα |

03.11.25 16:50

Μαρινάκης για ΕΛΤΑ: «Αστοχία στον επικοινωνιακό χειρισμό, αλλά καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναγνώρισε λάθη στη διαχείριση της ανακοίνωσης για τα ΕΛΤΑ, διαβεβαιώνοντας ότι οι πολίτες δεν θα μείνουν χωρίς υπηρεσίες.

An alt text
Newsroom

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης αναγνώρισε ότι ο τρόπος με τον οποίο η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) επικοινώνησε το σχέδιο αναδιάρθρωσης ήταν «επικοινωνιακά άστοχος», υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι η απόφαση για το κλείσιμο καταστημάτων είναι «αναγκαία» και δεν θα στερήσει καμία περιοχή της χώρας από ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Όπως εξήγησε, η πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς από το 2013 δεν επιτρέπει στο κράτος να επιδοτεί τη λειτουργία των καταστημάτων, ενώ από το 2018 τα ΕΛΤΑ βρίσκονται υπό τη διοίκηση του Υπερταμείου, και όχι υπό τον άμεσο έλεγχο της κυβέρνησης. «Αν είχε προηγηθεί διάλογος και ενημέρωση, οι αντιδράσεις θα ήταν πολύ λιγότερες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μαρινάκης επεσήμανε ότι το 92% των συντάξεων και το 90% των αποστολών πραγματοποιούνται ήδη μέσω διανομής κατ’ οίκον, ενώ η φυσική παρουσία στα καταστήματα αντιπροσωπεύει πλέον μόλις το 10% της δραστηριότητας των ΕΛΤΑ, απορροφώντας όμως περίπου το 50% του κόστους λειτουργίας. «Δεν μπορεί ένας οργανισμός να δαπανά τους μισούς πόρους του για μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί το ένα δέκατο του κοινού», είπε.

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, το σχέδιο θα εφαρμοστεί σε δύο φάσεις, ώστε να προηγηθεί ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών και των αιρετών. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι «κανένας πολίτης, συνταξιούχος ή νησιώτης δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση», καθώς η εξυπηρέτηση θα συνεχιστεί μέσω αγροτικών ταχυδρόμων και συνεργαζόμενων σημείων.

Ο κ. Μαρινάκης χαρακτήρισε την απόφαση οικονομικά αναπόφευκτη, εκτιμώντας ότι η λειτουργία περίπου 200 καταστημάτων επιβαρύνει τα ΕΛΤΑ με 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ποσό που δεν μπορεί να καλυφθεί από δημόσια χρηματοδότηση. Επικαλέστηκε επίσης παραδείγματα χωρών της Ευρώπης, όπου η φυσική παρουσία ταχυδρομείων έχει σχεδόν εκλείψει.

Καταλήγοντας, υπογράμμισε την ανάγκη στήριξης των μεταρρυθμίσεων που «εκσυγχρονίζουν τα ΕΛΤΑ», τονίζοντας ότι δεν πρέπει να επαναληφθούν παρόμοιες αστοχίες επικοινωνίας, αλλά να προηγείται «διαφάνεια, εξήγηση και συνεννόηση με την κοινωνία».