Ελλάδα |

24.10.25 14:07

Αποκλεισμός μαθητή με αυτισμό από τη σημαία προκαλεί οργή και έρευνα από το Υπουργείο Παιδείας

Μαθητής με αυτισμό αποκλείστηκε από τη θέση σημαιοφόρου μετά από επαναληπτική κλήρωση, προκαλώντας έρευνα και αντιδράσεις.

An alt text
Newsroom

Έντονη οργή και προβληματισμό έχει προκαλέσει περιστατικό αποκλεισμού μαθητή με αυτισμό από τη θέση του σημαιοφόρου σε δημοτικό σχολείο της Αττικής, λίγες ημέρες πριν από τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου. Το παιδί, μαθητής της ΣΤ’ τάξης, είχε αναδειχθεί σημαιοφόρος κατόπιν επίσημης κλήρωσης, ωστόσο λίγες ώρες αργότερα ενημερώθηκε ότι η διαδικασία θα επαναληφθεί «λόγω λάθους».

Σύμφωνα με την καταγγελία της οικογένειας, το παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και έχει επίσημη αναγνώριση διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής με ποσοστό αναπηρίας 67%, ένιωσε βαθιά απογοήτευση. Παρότι αντιμετωπίζει δυσκολίες και στερείται παράλληλης στήριξης τα τελευταία δύο σχολικά έτη, έχει επιτύχει εξαιρετικές επιδόσεις, με μέσο όρο 9,88, που το κατατάσσει στους αριστούχους μαθητές της τάξης του.

Η πρώτη κλήρωση πραγματοποιήθηκε στις 15 Οκτωβρίου, παρουσία του διευθυντή και των εκπαιδευτικών, και ανέδειξε σημαιοφόρο τον συγκεκριμένο μαθητή. Ωστόσο, όπως κατήγγειλαν οι γονείς του, ο διευθυντής κάλεσε το παιδί μόνο του στο γραφείο του και του ανακοίνωσε ότι η διαδικασία «έγινε λάθος» και θα επαναληφθεί. Στη δεύτερη κλήρωση, το όνομά του δεν υπήρχε καν στη λίστα, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί τόσο από τη θέση του σημαιοφόρου όσο και των παραστατών.

Η οικογένεια υποστηρίζει ότι ο διευθυντής απέδωσε το ζήτημα σε «τεχνικό πρόβλημα» του συστήματος mySchool, το οποίο υπολόγισε λανθασμένα τον μέσο όρο. Όμως, όπως επισημαίνουν οι γονείς, «δεν υπήρξε λάθος στους αριθμούς, μόνο ένας λάθος χειρισμός που πλήγωσε ένα παιδί». Ζητούν να διασφαλιστεί ότι παρόμοια περιστατικά δεν θα επαναληφθούν, υπογραμμίζοντας ότι δεν επιδιώκουν την επιστροφή της σημαίας, αλλά την προστασία της αξιοπρέπειας όλων των μαθητών.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει παρέμβαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, στην οποία η οικογένεια έχει καταθέσει αναφορά με κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας πλήρη διερεύνηση των συνθηκών. Το περιστατικό αναδεικνύει, σύμφωνα με παιδαγωγούς και συλλόγους γονέων, τις χρόνιες αδυναμίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στην εφαρμογή της έννοιας της «συμπερίληψης».

Όπως σημειώνουν εκπαιδευτικοί κύκλοι, η ουσία του προβλήματος δεν είναι μόνο η ακύρωση της κλήρωσης, αλλά η αμηχανία ενός συστήματος που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τους μαθητές με αναπηρία ως «εξαιρέσεις» και όχι ως ισότιμα μέλη της σχολικής κοινότητας. Το περιστατικό αυτό λειτουργεί, όπως λένε, ως υπενθύμιση ότι η ισότητα δεν είναι υπόθεση διαδικασιών, αλλά παιδείας, σεβασμού και ευαισθησίας απέναντι στα πιο ευάλωτα παιδιά.